Internationalization of the educational process in the study program Pharmacy by virtualization of the subject Pharmaceutical Botany with a focus on microscopy of medicinal plants
Basic information
Slovak title:
Internacionalizácia edukačného procesu v študijnom programe Farmácia virtualizáciou predmetu Farmaceutická botanika so zameraním na mikroskopiu liečivých rastlín
Registration No.:
010UVLF-4/21
Source:
Cultural and educational grant agency (Ministry of education, science, research and sport of the Slovak Republic)
Implementation time:
2021 - 2023
Principal (UVMP):
Bačkorová Miriam, RNDr., PhD. (2021: % | 2022: % | 2023: %)
Principal workplace:
Department of Pharmaceutical Technology, Pharmacognozy and Botany
Principal workplace:
Department of Pharmaceutical Technology, Pharmacognozy and Botany
Contributors:
Eftimová Jarmila, doc. Ing., CSc. (2021: % | 2022: % | 2023: %)
Kurhajec Slavomír, PharmDr., Ph.D. (2021: % | 2022: % | 2023: %)
Šutorová Martina, PharmDr. (2021: % | 2022: % | 2023: %)
Field of study:
180 - Medical, pharmaceutical and non-medical health sciences
Financial indicators
NON-CAPITAL FUNDING in €
CAPITAL FUNDING in €
Allocated
Spent
Allocated
Spent
Allocated / Spent
Allocated / Spent
2021
11472
0
0
0
11472 / 0
0 / 0
2022
11410
0
0
0
11410 / 0
0 / 0
2023
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
22882
0
0
0
22882 / 0
0 / 0
Anotation
Vzdelávanie a modernizácia študentov v praktickej výučbe apeluje na zmeny v edukácii z hľadiska požiadaviek kladených pre jednotlivé vysoké školy. Súčasný stav výučby jednotlivých farmaceutických predmetov je zaťažený veľkým množstvom teoretických poznatkov a predstavuje mimoriadnu náročnosť si ich zapamätať. Z hľadiska lepšej motivácie študentov v rámci predmetu Farmaceutická botanika považujeme za veľmi dôležité venovať sa rastlinnému mikroskopovaniu virtuálnym spôsobom. Doteraz používané učebné materiály a metódy počas mikroskopovania nevzbudili u študentov záujem spoznávať liečivé rastliny. Daná forma virtualizácie doplnená o praktické využitie rastlinných drog (výživové doplnky), by podnietila záujem o problematiku liečivých rastlín nielen u slovenských študentov, ale aj u študentov, ktorí budú študovať daný predmet v anglickom jazyku.
The education of students and modernization in practical teaching appeals to changes in education in terms of requirements for individual universities. The current state of teaching of pharmaceutical subjects is burdened with a large amount of theoretical knowledge that is extremely difficult to remember. For better motivation of students within the subject of Pharmaceutical Botany, it is very important to focus on plant microscopy by virtual way. Teaching materials and methods used during microscopy lessons did not arouse students' interest in learning about medicinal plants. Presented form of virtualization, enriched by the information of practical use of herbal drugs (nutritional supplements), would raise interest in the issue of medicinal plants for Slovak students as well as for students studying in English.
Publication outputs