Creation of complete educational-didactic material of biophysics for study program feed and food safety
Basic information
Slovak title:
Tvorba komplexného edukačno-didaktického materiálu z biofyziky pre študijný program Bezpečnosť krmív a potravín
Registration No.:
014UVLF-4/2013
Source:
Cultural and educational grant agency (Ministry of education, science, research and sport of the Slovak Republic)
Implementation time:
2013 - 2015
Principal (UVMP):
Lohajová Ľuboslava (2013: 35% | 2014: 35% | 2015: 35%)
Principal workplace:
Principal workplace:
Contributors:
Staničová Jana, doc. RNDr., PhD. (2013: 15% | 2014: 15% | 2015: 15%)
Verebová Valéria, RNDr., PhD. (2013: 50% | 2014: 50% | 2015: 50%)
Field of study:
200 - Veterinary Sciences
Financial indicators
NON-CAPITAL FUNDING in €
CAPITAL FUNDING in €
Allocated
Spent
Allocated
Spent
Allocated / Spent
Allocated / Spent
2013
3707
3707
0
0
3707 / 3707
0 / 0
2014
3092
3092
0
0
3092 / 3092
0 / 0
2015
2556
2556
0
0
2556 / 2556
0 / 0
Spolu
9355
9355
0
0
9355 / 9355
0 / 0
Anotation
Spotrebiteľské nároky na kontrolu bezpečnosti a kvality potravín stúpajú. Bakalársky študijný program Bezpečnosť krmív a potravín na Univerzite veterinárskeho lekárstva a farmácie v Košiciach umožňuje vzdelávať špecialistov komplexnou prípravou. Cieľom projektu je vybavenie laboratória pre výučbu biofyziky so zameraním na inovatívne laboratórne postupy a zostavenie učebných textov (printové a elektronické študijné materiály), ktoré výraznou mierou zvýšia kvalitu výučby. Výsledky projektu môžu byť využívané aj pre študentov s veterinárskym a biomedicínskym zameraním.
Consumer demands for control of food safety and quality are rising. Bachelor´s study program Feed and food safety at the University of veterinary medicine and pharmacy in Kosice provides a complete education for specialists. The aim of the project is laboratory equipment for teaching biophysics, focusing on innovative laboratory procedures and preparation of teaching materials (print and electronic), which significantly improve the quality of teaching. Project results can be used for students with a veterinary and biomedical focus.
Publication outputs