Inovácia výučby klinickej a patologickej biochémie v študijnom programe farmácia
Základné údaje
Anglický názov:
Innovation of Clinical and Pathological Biochemistry in study programme Pharmacy
Registračné číslo:
015UVLF-4/2022
Zdroj:
Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA)
Doba realizácie:
2022 - 2024
Riešiteľ (UVLF):
Valko-Rokytovská Marcela, RNDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Pracovisko riešiteľa:
Katedra chémie, biochémie a biofyziky
Pracovisko riešiteľa:
Katedra chémie, biochémie a biofyziky
Spoluriešitelia:
Kostecká Zuzana, doc. MVDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Milkovičová Mária, MVDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Šimková Jana, MVDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Váhovská Lucia, RNDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Wolaschka Tomáš, PharmDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Očenáš Peter, RNDr., PhD. (2022: % | 2023: % | 2024: %)
Vedný odbor:
180 - Lekárske, farmaceutické a nelekárske zdravotnícke vedy
Finančné ukazovatele
BEŽNÉ v €
KAPITÁLOVÉ v €
Pridelené
Čerpané
Pridelené
Čerpané
Pridelené / Čerpané
Pridelené / Čerpané
2022
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
2023
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
2024
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Anotácia
Vzhľadom na súčasné trendy vzdelávania, vývoj technológií a situáciu vzniknutú v dôsledku
dištančnej formy štúdia počas pandémie COVID-19 sa ukazuje ako nevyhnutné doplniť tradičnú
formu štúdia o moderné informačné a komunikačné technológie. Hlavným cieľom projektu je
preto inovácia povinného študijného predmetu Klinická a patologická biochémia vyučovaného v 3.
ročníku študijného programu farmácia vypracovaním komplexného študijného materiálu vo forme
tlačených vysokoškolských textov a e-learningového materiálu na platforme Moodle. Keďže dostupná
literatúra v slovenskom a českom jazyku je orientovaná predovšetkým na medicínske odbory,
špecifická literatúra v oblasti klinickej biochémie a hlavne patobiochémie pre farmaceutov absentuje.
Súčasná príprava e-learningového študijného materiálu v systéme Moodle prispeje k interaktívnemu
výučbovému procesu pre vysokoškolských študentov nielen pre dištančnú formu štúdia. Okrem toho,
vzhľadom na rozsiahlosť a neustály vývoj biochemických poznatkov je nevyhnutné zvyšovať úroveň
výučby implementáciou nových laboratórnych postupov a metód v klinickej biochémii, preto ďalším
cieľom projektu je modernizácia praktickej časti výučby o najnovšie molekulárne metódy.
Considering current trends in educational process, technological development as well as
circumstances related to the distance form of study during COVID-19 pandemic, it is necessary
to complement the traditional educational methods with modern information a communication
technologies. The main goal of the proposed project is the innovation of the compulsory study
subject „Clinical and Pathological Biochemistry“ implemented in the 3rd year of the study programme Pharmacy by preparing comprehensive study material in the form of printed textbook and e-learning
material on the Moodle platform. Since the currently available literature written in Slovak or
Czech language is mostly oriented towards medicine programmes and courses, specific literature
related to clinical biochemistry and especially pathobiochemistry intended for pharmacists is missing.
Simultaneous preparation of e-learning material in the system Moodle will contribute to the interactive
learning process of university students as well as in the distance form of study. Furthermore, it is
necessary to improve the quality of education by implementation of current laboratory techniques
and procedures in clinical biochemistry regarding the widespread and rapid progress in biochemical
knowledge. Therefore another goal of the project is to modernize the practical part of education with
the latest molecular methods.
Publikačné výstupy