Inovácia výučby fyziológie pre zahraničných študentov
Základné údaje
Anglický názov:
Innovation in Physiology Education for Foreign Students
Registračné číslo:
001UVLF-4/2025
Zdroj:
Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA)
Doba realizácie:
2025 - 2027
Hlavný partner:
Univerzita veterinárskeho lekárstva a farmácie v Košiciach
Riešiteľ (UVLF):
Ondrašovičová Silvia, MVDr., PhD. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Pracovisko riešiteľa:
Katedra biológie a fyziológie
Pracovisko riešiteľa:
Katedra biológie a fyziológie
Spoluriešitelia:
Beňová Katarína, doc. MVDr., PhD. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Sopková Drahomíra, doc. MVDr., PhD. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Straková Katarína, Mgr. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Eibenová Andrea, Mgr. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Zborovjan Martin, Mgr., PhD. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Petrilla Vladimír, MVDr., PhD. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Humeníková Antónia, Mgr. (2025: % | 2026: % | 2027: %)
Vedný odbor:
200 - Veterinárske vedy
Finančné ukazovatele
BEŽNÉ v €
KAPITÁLOVÉ v €
Pridelené
Čerpané
Pridelené
Čerpané
Pridelené / Čerpané
Pridelené / Čerpané
2025
9142
0
0
0
9142 / 0
0 / 0
2026
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
2027
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
9142
0
0
0
9142 / 0
0 / 0
Anotácia
Fyziológia, ako aj mnohé iné odbory vedy, prechádza neustálymi zmenami nielen v oblasti rozvoja vedeckých poznatkov, ale aj v metódach výskumu. Stále viac sa využívajú počítačové softvéry a inovatívne informačno-komunikačné technológie na interpretáciu fyziologických procesov v živých organizmoch. Využitím edukačného softvéru, nových pedagogických metód, učebníc z fyziológie a tvorby testov z najnovších vedeckých objavov sa zlepšuje vzdelávanie a uchovávanie vedomostí študentov. Požiadavky na absolventov zo strany budúcich zamestnávateľov sú vysoké a vyžadujú si praktické skúsenosti. Nové sofistikované prístroje a analyzátory umožnia študentom získať praktické zručnosti. Integrácia inovatívnych technológií do vzdelávacieho procesu, vytváranie realistických trojrozmerných modelov orgánov a štruktúr, a podpora rozvoja kritického myslenia pomáhajú zvýšiť efektivitu výučby a diagnostické schopnosti študentov počas ich štúdia.
Physiology, along with many other scientific disciplines, undergoes constant changes not only in the development of scientific knowledge but also in research methods. Computer software and innovative information and communication technologies are increasingly being used to interpret physiological processes in living organisms. By using educational software, new pedagogical methods, physiology textbooks, and creating tests from the latest scientific discoveries, education and retention of student knowledge are improved. Requirements for graduates from prospective employers are high and require practical experience. New sophisticated instruments and analyzers allow students to acquire practical skills. The integration of innovative technologies into the educational process, the creation of realistic three-dimensional models of organs and structures, and the promotion of critical thinking help increase the effectiveness of teaching and diagnostic abilities of students during their studies.
Publikačné výstupy