Project sheet

Implementation of interactive education in practical anatomy of study program Pharmac

 
Basic information
Slovak title:
Implementácia interaktívneho vzdelávania v praktickej výučbe anatómie v študijnom programe farmácia
Registration No.:
008UVLF-4/2016
Source:
Cultural and educational grant agency (Ministry of education, science, research and sport of the Slovak Republic)
Implementation time:
2016 - 2018
Principal (UVMP):
Vdoviaková Katarína, doc. MVDr., PhD. (2016: 70%  |  2017: 70%  |  2018: 70%)
Principal workplace:
Department of morphological disciplines
Principal workplace:
Department of morphological disciplines
Contributors:
Krešáková Lenka, doc. MVDr., PhD. (2016: 50%  |  2017: 50%  |  2018: 50%)
Maloveská Marcela, MVDr., PhD. (2016: 50%  |  2017: 50%  |  2018: 50%)
Petrovová Eva, prof. MVDr., PhD. (2016: 70%  |  2017: 70%  |  2018: 70%)
Teleky Jana, MVDr., PhD. (2016: 50%  |  2017: 50%  |  2018: 50%)
Field of study:
200 - Veterinary Sciences
 
Financial indicators
 
NON-CAPITAL FUNDING in €
CAPITAL FUNDING in €
 
Allocated
Spent
Allocated
Spent
Allocated / Spent
Allocated / Spent
2016
15982
159825
0
0
15982 / 159825
0 / 0
2017
12542
12542
0
0
12542 / 12542
0 / 0
2018
12558
12558
0
0
12558 / 12558
0 / 0
Spolu
41082
184925
0
0
41082 / 184925
0 / 0
 
Anotation
Modernizácia praktickej výučby študijného predmetu Anatómia v študijnom programe Farmácia má zohľadniť a uľahčiť časovú, priestorovú a personálnu náročnosť vysokoškolského štúdia. Využitie anatomických modelov a moderných informačných technológií pre štúdium farmácie je dôležitou pomôckou pre vizualizáciu jednotlivých sústav ľudského tela. Získané anatomické vedomosti sú nevyhnutné pre pochopenie nadväzujúcich študijných predmetov. Výstupom bude zmodernizovaná multimediálna výučbová cvičebňa.
Modernization of practical teaching in the study of subject Anatomy in study program Pharmacy should be taken into account and facilitate the time, space amd personnel demands of university study. The exploitation of anatomical models and modern information technologies for study of pharmacy and more important for the visualisation of individual systems of the humans body. The acquired anatomical knowledge are inevitable for understanding the follow - up subjects of study. The output will be upgraded multimedia teaching room.
 
Publication outputs