Study of anaplasmosis in horse breeding in selected localities in Slovakia
Basic information
Slovak title:
Štúdium anaplazmózy v chovoch koní vo vybratých lokalitách na Slovensku
Registration No.:
04/2018
Source:
UVMP Internal grant agency
Implementation time:
2018 - 2019
Principal (UVMP):
Drážovská Monika, MVDr., PhD. (2018: 100% | 2019: 100%)
Principal workplace:
Department of Epizootiology, Parasitology and Protection of One Health
Principal workplace:
Department of Epizootiology, Parasitology and Protection of One Health
Contributors:
Field of study:
200 - Veterinary Sciences
Financial indicators
NON-CAPITAL FUNDING in €
CAPITAL FUNDING in €
Allocated
Spent
Allocated
Spent
Allocated / Spent
Allocated / Spent
2018
3000
0
0
0
3000 / 0
0 / 0
2019
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
3000
0
0
0
3000 / 0
0 / 0
Anotation
Cieľom projektu je určenie prevalencie Anaplasma phagocytophilum, pôvodcu anaplazmózy, a jeho následná izolácia, identifikácia a fylogenetická analýza zo vzoriek odoberaných v chovoch koní vo vybraných lokalitách na Slovensku v letnom období. Vyšetrenie bude vykonané nepriamou imunofluorescenčnou metódou (IFA Antibody Kit) a pomocou nested PCR. Získané výsledky budú podkladom pre určenie aktuálnej epizootologickej situácie výskytu významného, vektorom prenášaného ochorenia so zoonotickým potenciálom v populácii koní na Slovensku. Okrem toho výsledky prispejú aj ku skvalitneniu výučbového procesu.
The aim of the project is to determine the prevalence of Anaplasma phagocytophilum, the causative agent of anaplasmosis, and its subsequent isolation, identification and phylogenetic analysis from samples taken in horse breeding in selected localities in Slovakia in the summer. The test will be performed by indirect immunofluorescence (IFA Antibody Kit) and nested PCR. The obtained results will be the basis for determining the current epidemiological situation of the occurrence of a significant, vector-borne disease with zoonotic potential in the horse population in Slovakia. In addition, the results will contribute to improving the teaching process.
Publication outputs