Projektová karta

Štúdium anaplazmózy v chovoch koní vo vybratých lokalitách na Slovensku

 
Základné údaje
Anglický názov:
Study of anaplasmosis in horse breeding in selected localities in Slovakia
Registračné číslo:
04/2018
Zdroj:
Interná grantová agentúra UVLF v Košiciach
Doba realizácie:
2018 - 2019
Riešiteľ (UVLF):
Drážovská Monika, MVDr., PhD. (2018: 100%  |  2019: 100%)
Pracovisko riešiteľa:
Katedra epizootológie, parazitológie a ochrany spoločného zdravia
Pracovisko riešiteľa:
Katedra epizootológie, parazitológie a ochrany spoločného zdravia
Spoluriešitelia:
Vedný odbor:
200 - Veterinárske vedy
 
Finančné ukazovatele
 
BEŽNÉ v €
KAPITÁLOVÉ v €
 
Pridelené
Čerpané
Pridelené
Čerpané
Pridelené / Čerpané
Pridelené / Čerpané
2018
3000
0
0
0
3000 / 0
0 / 0
2019
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
3000
0
0
0
3000 / 0
0 / 0
 
Anotácia
Cieľom projektu je určenie prevalencie Anaplasma phagocytophilum, pôvodcu anaplazmózy, a jeho následná izolácia, identifikácia a fylogenetická analýza zo vzoriek odoberaných v chovoch koní vo vybraných lokalitách na Slovensku v letnom období. Vyšetrenie bude vykonané nepriamou imunofluorescenčnou metódou (IFA Antibody Kit) a pomocou nested PCR. Získané výsledky budú podkladom pre určenie aktuálnej epizootologickej situácie výskytu významného, vektorom prenášaného ochorenia so zoonotickým potenciálom v populácii koní na Slovensku. Okrem toho výsledky prispejú aj ku skvalitneniu výučbového procesu.
The aim of the project is to determine the prevalence of Anaplasma phagocytophilum, the causative agent of anaplasmosis, and its subsequent isolation, identification and phylogenetic analysis from samples taken in horse breeding in selected localities in Slovakia in the summer. The test will be performed by indirect immunofluorescence (IFA Antibody Kit) and nested PCR. The obtained results will be the basis for determining the current epidemiological situation of the occurrence of a significant, vector-borne disease with zoonotic potential in the horse population in Slovakia. In addition, the results will contribute to improving the teaching process.
 
Publikačné výstupy