Project sheet

Implication of progressive educational methods in the teaching of physiology

 
Basic information
Slovak title:
Implikácia progresívnych edukačných metód do výučby fyziológie
Registration No.:
009UVLF-4/2019
Source:
Cultural and educational grant agency (Ministry of education, science, research and sport of the Slovak Republic)
Implementation time:
2019 - 2021
Principal (UVMP):
Sopková Drahomíra, doc. MVDr., PhD. (2019: 36.3%  |  2020: 36.3%  |  2021: 36.3%)
Principal workplace:
Department of Biology and Physiology
Principal workplace:
Department of Biology and Physiology
Contributors:
Petrilla Vladimír, MVDr., PhD. (2019: 18.2%  |  2020: 18.2%  |  2021: 18.2%)
Ondrašovičová Silvia, MVDr., PhD. (2019: 9.1%  |  2020: 9.1%  |  2021: 9.1%)
Vlčková Radoslava, doc. MVDr., PhD. (2019: 36.4%  |  2020: 36.4%  |  2021: 36.4%)
Field of study:
200 - Veterinary Sciences
 
Financial indicators
 
NON-CAPITAL FUNDING in €
CAPITAL FUNDING in €
 
Allocated
Spent
Allocated
Spent
Allocated / Spent
Allocated / Spent
2019
11612
11612
0
0
11612 / 11612
0 / 0
2020
11364
11364
0
0
11364 / 11364
0 / 0
2021
0
0
0
0
0 / 0
0 / 0
Spolu
22976
22976
0
0
22976 / 22976
0 / 0
 
Anotation
Kľúčovou úlohou moderného vzdelávacieho procesu v oblasti fyziológie je inovatívny prístup a skvalitnenie interpretácie s implikáciou nového modelu štúdia zahŕňajúceho prezenčné, dištančné a testovacie formy učenia, ako aj rozvoj manuálnych zručností študentov v študijnom programe všeobecné veterinárske lekárstvo. Inovatívna interpretácia vyžaduje logické a názorné spracovanie jednotlivých orgánových sústav vo forme komplexného, moderného e-learningového materiálu v podobe multimediálnych výučbových videozáznamov a elektronického testovacieho programu. Zhotovenie 3D modelov, makiet a atlasov zefektívni demonštráciu princípov fungovania vybraných orgánov a nadobúdanie a zdokonaľovanie praktických zručností študentov.
A key role of a modern educational process regarding the Physiology is the innovative approach and improvement of interpretation with the implication of a new model of study in attendance, distance, and test forms of learning as well as developing manual skills of students attending the study programme General Veterinary Medicine. Innovative interpretation requires logical and prominent processing of individual organ systems in the form of a comprehensive, modern e-learning material in the form of multimedia educational videos and an electronic test program. Making 3D models, dummies, and atlases streamlines to demonstrate principles of functioning of selected organs and to acquire and improve practical skills of students.
 
Publication outputs