Modernizácia a zatraktívnenie procesu výučby analytických disciplín v študijnom programe farmácia
Základné údaje
Anglický názov:
The modernization and the making the teaching process of analytical disciplines in the study programme of pharmacy more attractive
Registračné číslo:
008UVLF-4/2017
Zdroj:
Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠVVaŠ SR (KEGA)
Doba realizácie:
2017 - 2019
Riešiteľ (UVLF):
Šuleková Monika, RNDr., PhD. (2017: 50% | 2018: 50% | 2019: 50%)
Pracovisko riešiteľa:
Katedra chémie, biochémie a biofyziky
Pracovisko riešiteľa:
Katedra chémie, biochémie a biofyziky
Spoluriešitelia:
Hudák Alexander, doc. RNDr., PhD. (2017: 50% | 2018: 50% | 2019: 50%)
Salayová Aneta, RNDr., PhD. (2017: 30% | 2018: 30% | 2019: 30%)
Sobeková Anna, doc. Ing., PhD. (2017: 10% | 2018: 10% | 2019: 10%)
Vedný odbor:
180 - Lekárske, farmaceutické a nelekárske zdravotnícke vedy
Finančné ukazovatele
BEŽNÉ v €
KAPITÁLOVÉ v €
Pridelené
Čerpané
Pridelené
Čerpané
Pridelené / Čerpané
Pridelené / Čerpané
2017
4011
4011
0
0
4011 / 4011
0 / 0
2018
4244
4244
0
0
4244 / 4244
0 / 0
2019
4216
4216
0
0
4216 / 4216
0 / 0
Spolu
12471
12471
0
0
12471 / 12471
0 / 0
Anotácia
Analytická chémia je povinný študijný dvojsemestrálny predmet, ktorý sa vyučuje v zimnom
a v letnom semestri druhého ročníka študijného programu farmácia. Z dôvodu nedostatku adekvátnej
študijnej literatúry v slovenskom jazyku práve pre študentov farmácie je cieľom predkladaného
projektu spracovať modernú vysokoškolskú učebnicu vhodnú nielen pre štúdium farmaceutického,
ale aj chemického zamerania. Významná časť učebnice bude venovaná inštrumentálnym metódam.
Jej súčasťou budú schémy vystihujúce podstatu jednotlivých metód, s cieľom pomôcť študentom
vytvoriť predstavu o základnom princípe metódy a podporiť logické myslenie študenta. V štúdiu
farmácie má v učebnom pláne nezastupiteľné miesto aj študijný predmet Analýza liečiv, vyučovaný
v zimnom semestri štvrtého ročníka študijného programu farmácia. Cieľom projektu je vypracovať aj
študijný materiál vhodný na výučbu praktických cvičení z Analýzy liečiv a zmodernizovať výučbový
proces zapojením výpočtovej techniky a zavedením úloh s využitím moderných inštrumentálnych
zariadení. V súčasnosti sa čoraz väčší záujem v samotnom procese vyučovania upriamuje na
interaktívny a vizuálne pútavý obsah, ktorý študentom umožní aktívne sa zapojiť do výučby, a tým
zvyšovať ich pozornosť, vnímanie, či samotný záujem o preberané učivo. Vhodným prostriedkom
na docielenie modernejšieho a atraktívnejšieho vyučovania, s možnosťou priamej spolupráce
vyučujúceho so študentmi, sa javí interaktívna tabuľa. Aktívnym využívaním tejto tabule sa samotný
proces výučby posúva od vyučovania k učeniu zážitkovou metódou, čo v konečnom dôsledku vyústi
do väčšej angažovanosti a záujmu študentov.
The Analytical chemistry is an obligatory two-semester discipline that is taught both in the
winter and in the summer semester of the second year of the study programme of pharmacy. Due
to the lack of adequate study literature in the Slovak language for the students of pharmacy, the
goal of the proposed project is to compile a modern university textbook suitable not only for the
study purposes of the pharmacy, but also for the study of chemistry-oriented study programmes. A
significant proportion will be devoted to instrumental methods which will equally incorporate the
schemes capturing and reflecting the essence of different methods in order to support students' logical
thinking. The discipline called the Analysis of drugs, taught in the winter semester of the fourth year
of the study programme of pharmacy, has an irreplaceable place in the study programme. The project
aims to develop a study material suitable for teaching of practical classes of the Analysis of drugs and
to introduce the modernization of learning process by means of involving the computer technology and
the modern instrumental equipment. At present, in the process of teaching, more and more attention is
devoted to an interactive and visually engaging content that will enable students to actively participate
in learning, thereby increasing their attention, perception, and the very interest in the subject-matter
being discussed. One of appropriate means to achieve a more modern and more attractive teaching
process with the direct cooperation between students and their teacher is represented by the interactive
whiteboard. An active use of this board in the teaching process shifts the process from pure teaching
to learning by experiential method, which ultimately results in greater involvement and interest of
students.
Publikačné výstupy